onsdag 2 maj 2012

Önskas: hjälp med efterforskning

Botaniska trädgården i Köpenhamn igår. Fler bilder nedan. Foto: LG

Finns det någon av mina danska bloggbesökare som har vana vid att släktforska på Rigsarkivet i Köpenhamn? Jag har varit där och rekognoserat och tvingas inse att det inte är så enkelt som jag hade hoppats. Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp. Skriv gärna en rad till mig (grahn1@gmail.com) så berättar jag vad det handlar om

 * * * * *

Det känns bra att ha kommit i gång med träningspartier och hyfsat seriösa teoristudier. Min nästa turnering blir Riga Open i augusti. Där hoppas jag kunna spela avslappnat utan tillstymmelse till prestationsångest. Dagsnotering: det ska bli skoj.

Kuddaubrieta.

 
Praktstenört.

 
Magnolia. Inte fullt så praktfulla som magnoliorna i Rogaska Slatina.