lördag 17 december 2011

Malmö Open – rond 2

Foto: Kent Vänman

Evgenij Agrest, Jonny Hector och Tiger Hillarp Persson har parkerat på de tre främsta borden i Rådhushallens finhörna. Vi får se om det handlar om långtidsparkering. Ingen av de tre drabbades av överansträngning i andra ronden.

Karl Cederstam – Jonny Hector
Svart drar



Här gick det raskt utför för vit.
33...Sxb3 34.Txb3 Tc1+ 35.Kh2 Le5+ 36.uppg.
Efter 36.g3 Txc4 är det förstås lätt vinst.

Snart på denna blogg: berättelsen om den försvunna datorväskan. När jag sitter i Rådhushallen med min nya minidator kommer vänliga mänskor fram och beklagar förlusten av min laptop. Men väskan med innehåll har kommit till rätta. Det är en historia om saknad, efterforskning, analysarbete, återseendets glädje och irritation över en hittegodscentral som inte la två strån i kors för att jag skulle få tillbaka mina grejer. Om jag varit mer slängd på tekniken hade jag lagt ut en trailer med dramatisk musik. Nu meddelas det endast på detta sätt.

Resultat och lottning från Malmö Open och MSF Open finns här.